Premiera opery Gioacchina Rossiniego Kopciuszek odbyła się  w Operze Wrocławskiej 28, 29 i 30 kwietnia 2017. Spektakle prowadził włoski dyrygent, Matteo Pagliari. Scenografię do spektaklu zaprojektowała Noëlle Ginefri Corbel, kostiumy – Anna Sekuła. Choreografię i ruch sceniczny opracował Martin Buczko, a za reżyserię świateł odpowiada Grzegorz Barszczewski.

Obsada
Angiolina – Aleksandra Opała
Don Ramiro – Kirlianit Cortez
Dandini – Szymon Mechliński
Don Magnificio – Jakub Michalski
Clorinda – Joanna Moskowicz
Tisbe – Barbara Bagińska
Alidoro – Artur Janda

Irina Brook, reżyser najnowszej premiery w Operze Wrocławskiej realizowanej we współpracy z THÉÂTRE DES CHAMPS ELYSÉES. Irina Brook, ceniona reżyser teatralna i operowa, dyrektor teatru w Nicei, pochodzi z rodziny o teatralnych korzeniach. Córka aktorki, Natashy Parry, i słynnego reżysera, Petera Brooka (w jego reżyserii m.in. legendarny film Władca much), przyjaciela i współpracownika Jerzego Grotowskiego, traktuje pobyt we Wrocławiu, mieście Grotowskiego, w sposób szczególny. Tu po raz pierwszy pracuje w Polsce, zaczynając ten rozdział od Opery Wrocławskiej.

Gioacchino Rossini jest niezaprzeczalnym królem bel canta. „Piękny śpiew” dający artystom możliwości zaprezentowania mistrzowskiego operowania głosem oraz popisowe arie to fundament wszystkich oper Rossiniego, od Cyrulika sewilskiego po Wilhelma Tella. Libretto opery Kopciuszek wywiedzione z bajki Charlesa Perraulta wprowadza widzów w świat klarownych podziałów na dobro i zło, a inscenizacja słynnej Iriny Brook przenosi odwieczny konflikt wartości na grunt współczesnych realiów. Całość, jak to u Rossiniego, zanurzona jest w morzu porywających melodii, co podkreśla komiczny, rozrywkowy charakter samego dzieła.

MS